sobota, 17 marca 2012

Maszyna do mleka sojowego.

Witajcie,
 Maszyna została przywieziona z Chin, jednak można ją dostać w Polsce, tylko że za znacznie wyższą cenę.
Z zakupem tej maszyny miałam małą przeprawę. Ponieważ jak byłam w Chinach chciałam ją kupić jednak nie zmieściła mi się do bagażu. Kolejnym podejściem było poproszenie znajomego o jej sprowadzenie, jednak zagineła w transporcie. :) Tak więc po ponad roku moja koleżanka odwiedzała rodzinę i tym razem maszyna do mnie dotarła. :)
Jak wiadmo mleko sojowego jest bardzo zdrowe, ponieważ soja zawiera bardzo dobry skład aminokwasów oraz cenne witaminy. Należy jednak pamiętać aby kupować soję niemodyfikowaną genetycznie. Ja swoją kupuję w sklepie z ekologiczną żywnością.
Mleko można przyżądzić w takim urządzeniu na dwa sposoby : wsypując suchą soję do maszyny i zalewając zimną wodą lub namoczyć soję przed przygotowaniem mleka i również zalać zimną wodą.
Maszyna najpierw podrzewa wodę a nastęonie miksuje soję. Mleko ma kolor lekko żółty i zawiera drobne cząsteczki ziaren. Można je przesączyć przez sitko, ja jednak ze względu na cenny blonnik piję je razem z cząstakami i dodaję odrobinę miodu. Stosuję je również do koktajlu z owocami.

Pozdrawiam.

2 komentarze:

  1. Bardzo sprytne urządzenie:) Mleko sojowe nie jest najtańsze, sądzę że warto byłoby zainwestować.

    OdpowiedzUsuń
  2. i wydaje mi się że to jest lepsze w smaku niż to z kartonika :)

    OdpowiedzUsuń