środa, 11 kwietnia 2012

Moja pielęgnacja twarzy

Pielęgnacja twarzy w moim przypadku nie jest skomplikowana. Najważniejesz jest dla mnie dobre oczyszczenie i nawilżenie skóry. Oczywiście mam gorsze i lepsze dni, wtedy wkraczają do akcji "kosmetyki do zadań specjalnych" :) Ale dzisiaj chcę przedstawić tylko to co używam na co dzień.

1) Oczyszczanie.
Do demakijażu narazie używam płynu micerlanego Ziaja SOPOT SPA i dwufazowego płynu do demakijazu oczu również firmy Ziaja (dostałam w prezencie), jednak najlepiej sprawdza sie u mnie metoda OCM 
Próbowałam wielu żeli do mycia twarzy jednak od paru miesięcy moim numerem 1 jest mydełko węglowe. Myję nim twarz rano i wieczorem. Nie wysusza, jednak lekko matuje moją mieszaną cere.
Kiedy widzę że moja twarz jest błyszcząca i sie tluści używam także glinek ze ZSK KLIK i plastelinek z Lawendowej Farmy KLIK, rozrabiam je z wodą i masuje twarz.
2) Tonizowanie
Tutaj równiez stoczyłam bitwę z wieloma tonikami, jednak najlepiej sprawdzają sie hydrolaty czyli wody kwiatowe. Miałam hydrolat oczarowy z BU a, obecnie używam hydrolatu z lawendy i rumianu szlachetnego z ZSK. Przecieram twarz nasączonym wacikiem lub spryskuję twarz i czekam aż się wchłonie.


3) Nawilżanie:

Na dzień używam wymiennie dwóch kremów:
Ava Eco Garden z ekstraktem z ogórka 20 +. Posiada certyfikat ECO CERT.
Skład: Aqua, Lavandula Angustifolia Flower Water, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Olea Europaea Oil, Phytosqualan, Cetearyl Alcohol, Coco-Glucoside, Olea Europaea Fruit Oil, Olea Europaea Oil Unsaponifiables, Hydrogenated Vegetable Oil, Glyceryl Stearate, Glycine Soja Sterols, Beta-sitosterol, Tocopherol, Glycerin, Cucumis Sativus Fruit Extract, Zea Mays Starch, Citric Acid, Sodium Carbonate, Cetearyl Glucoside, Dehydroacetic Acid, Benzyl Alcohol, Sodium Dehydroacetate, Xanthan Gum, Ferula Galbaniflua Oil, Citrus Aurantium Oil, Ricinus Communis Oil, Sodium Phytate.
99% wszystkich składników jest pochodzenia naturalnego.
Jest lekki i bardzo dobrze nawilża skórę.\

NONI CARE na dzień. Posiada certyfikat BDIH
Skład::Aqua, Cocos Nucifera Oil, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride,Glycerin,Cera Alba, Helianthus Annuus Seed Oil, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum Parkii Butter Extract, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Cetearyl Alcohol, Lanolin, Morinda Citrifolia Fruit Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Eterepe Oleracea Fruit Extract, Mangifera Indica Fruit Extract, Punica Granatum Fruit Extract, Serenoa Serrulata Fruit Extract, Squalane, Benzyl Alcohol**, Xanthan Gum Tocopheryl Acetate, Sodium Benzoate**, Lactic Acid, Potassium Sorbatez**, Ascorbyl Palmitate, Parfum*, Benzyl Benzoate*
* from natural essential oil
** as preservative
Również jest bardzo lekki krem. Dobrze nawilża i pachnie owocowo :)

Na noc nie używam kremu,tylko olejku awokado z ZSK wymieszanego z maceratem z morszczynu pęcherzykowatego również z ZSK. U mnie olej z awokadi sprawdza się bardzo dobrze i nie zapycha.


Olej z awokado: łatwo jest wchłaniany przez skórę, wnika w jej głębsze warstwy. Zwany olejem 7 witamin (A-B-D-E-H-K-PP), silnie nawilża, ożywia naskórek, wykazuje dużą zgodność z naturalnymi lipidami skóry, uzupełnia barierę lipidową. Używany jako czysty olej lub jako dodatek do kosmetyków przeznaczonych dla skóry suchej, dojrzałej , starzejącej się i wrażliwej, nie ma działania drażniącego ani uczulającego
źródło: Zrób sobie krem
Macerat z morszczynu pęcherzykowatego:zawiera oprócz bogactw oleju słonecznikowego, zawierającego 90% nienasyconych kwasów tłuszczowych (linolowy 73%, oleinowy 16%, alfa-linolenowy, oleopalmitynowy), ok 10% nasyconych kwasów tłuszczowych, naturalne tokoferole, woski, lecytynę, karoteny oraz inne rozpuszczalne w tłuszczach substancje aktywne z ekstraktu z morsztyna. Morsztyn zawiera w swoim składzie kompleks lipidów, glikolipidów i fosfolipidów (triacyloglicerole, monogalaktosylo - diacyloglicerole, digalaktosylo - diacyloglicerole, fosfatydylocholinę, kwas fosfatydowy, fosfatydyloglicerol, difosfatydyloinozytol) oraz naturalne tokoferole i karotenoidy (np. fukoksantynę). Zawarte w ekstrakcie polifenole charakteryzują się działaniem przeciwrodnikowym - antyoksydacyjnym. Fukoidyna i laminaryna poprawiają mikro-krążenie krwi, ułatwiają przemianę materii (przyśpieszają spalanie tłuszczy).
Karotenoidy odpowiedzialne są za działanie przeciwutleniające. Fukoksantyna działała synergicznie z witaminą E w kontekście aktywności przeciwutleniającej, a szczególnie z fosfatydyloetanolamina (PE), fosfatydylocholina (PC) i fosfatydyloseryna (PS) - wszystkie występujące w morsztynie.
źródło: Zrób Sobie Krem
Moja pielęgnacja twarzy jest prosta i nie droga. Narazie przy mojej młodej skórze sprawdza się bardzo dobrze. Co jakiś czas robię sobie także kuracje z kwasami ( w tym roku był to tonik z kwasami i serum migdałowe z Biochemi Urody KLIK) oraz od czasu do czasu używam serum z witaminą C.

2 komentarze:

  1. Brrr bardzo nie lubie dwufazowki z Ziaji. Szczypala mnie w oczka.
    A o Noni care slyszalam i chetnie wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używam jej i jest ok. ale OCM dla mnie jest najlepsze

      Usuń